fbpx

LAUNCH PROMO EINDIGT OP 18 DECEMBER ------------- GRIJP JE KANS!

Workshop

Website fundamentals

Tijdens deze workshop ga je hands-on aan de slag met het bouwen van een website in WordPress, een van de meest populaire en gebruiksvriendelijke content management systemen (CMS). We zullen de nadruk leggen op het creëren van een website die perfect aansluit bij de merkidentiteit die in het eerste onderwerp, de ‘Branding Fundamentals Workshop’, is ontwikkeld.

 

Inhoud van de workshop: hoe bouw je een website?

1. CTA’s

Je zal leren hoe je effectieve CTA’s kan implementeren om bezoekers aan te moedigen tot actie, zoals het aanvragen van informatie, het inschrijven voor nieuwsbrieven of het doen van aankopen.

2.Laadtijden

Je zal tijd besteden aandacht aan het optimaliseren van de laadtijden van de website. Snelle laadtijden zijn cruciaal voor een goede gebruikerservaring en SEO-prestaties.

 

3. Responsief ontwerp

Het belang van een mobielvriendelijk ontwerp wordt besproken. Je zal leren hoe je een website kan ontwerpen die er goed uitziet en goed presteert op alle apparaten en schermformaten.

 
 

4. Contentmanagement

De basisprincipes van het werken
met WordPress, inclusief het toevoegen en bewerken van inhoud, het beheren van pagina’s en berichten, en het gebruik van plug-ins.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

7.Hosting/Domeinnaam

De workshop omvat ook praktische informatie over het kiezen van een hostingprovider, zoals Combell, en het instellen van een eigen domeinnaam.

6. Beveiliging

Het belang van websitebeveiliging wordt benadrukt, en je zal leren hoe je jouw WordPress-website kan beschermen tegen mogelijke bedreigingen.

5. SEO-vriendelijk

We bespreken hoe je een website kan structureren en optimaliseren voor zoekmachines (SEO), inclusief het gebruik van trefwoorden, meta beschrijvingen en SEO-plugins.

1. Merkbelofte

Doel: definieer de kernwaarden en belofte van het merk aan de doelgroep.
Inhoud: identificatie van de unieke waardepropositie en de emotionele connectie die het merk biedt.

2. Doelgroep

Doel: begrijp wie de doelgroep is en hoe het merk zich daarin positioneert.
Inhoud: segmentatie van de doelgroep, analyse van concurrenten, en bepalen van differentiërende factoren.

3. Persoonlijkheid

Doel: geef het merk een menselijke eigenschap en karakter.
Inhoud: identificeer de kenmerkende persoonlijkheidstrekken en waarden van het merk.

4. Archetype

Doel: begrijp het merk vanuit een archetypische context.
Inhoud: identificatie van het dominante archetypische karakter dat het merk vertegenwoordigt (bv. held, rebel, wijze).

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

Doel van de workshop

Het doel van deze workshop is om jou de praktische vaardigheden en kennis te bieden die nodig zijn om een effectieve, professionele website te bouwen die naadloos aansluit bij jouw merkidentiteit. Door de website zelf te bouwen, zal jij de waarde van een goede website en hoe deze kan bijdragen aan jouw digitale marketing groei.


Na afloop van deze workshop zal jij jouw eigen WordPress-website hebben ontwikkeld en deze kunnen beheren, bewerken en optimaliseren voor maximale impact.


Meer dan 7 jaar trainer

in online marketing opleidingen

Ik ben docent Digitale Marketing in het Google Digitaal Atelier, SBM opleidingen & Syntra, goed voor meer dan 180 opleidingsdagen per jaar.

Sinds 3 jaar ben ik trainer in het GDA waarin we jaarlijks meer dan 10.000 personen trainen in meer dan 24 workshops omtrent digital marketing.

Via SBM opleidingen ben ik gestart in het geven van interactieve workshops in Digital marketing, zoals GAds, FB ads, GAnalytics …

Via het erkend opleidingsinstituut Syntra West leid ik voonamelijk medewerkers en bedrijfsleiders van kleine en middelgrote ondernemingen op in Google Ads en Google Analytics.

Vanuit mijn passie voor digitale marketing richtte ik in 2014 het marketingbureau Yellow Stripes op. Samen met mijn team helpen we bedrijven in verschillende sectoren om hun specifieke doelen te behalen.

Je bent aan het juiste adres als:

  • Het tijd is om jouw digitale marketing zelf in handen te nemen
  • Groei onder jouw teamleden een prioriteit is
  • Digitale marketingtaal soms als chinees klinkt en een vertaalboekje geen soelaas brengt
  • Insights uit jouw sector jouw pushen om beter te zijn
  • De Googleplatformen jouw nieuwe speeltuin mogen worden.

Klaar om van start te gaan?

Neem deel aan deze workshop

Schrijf je nu in om deel te nemen aan deze workshop.

Vraagteken-FrederikDelfosse

Registreer je nu en start je reis doorheen digitale marketing en digitale groei! 

De wereld van digitale marketing wacht op je, en ik sta klaar om je hierin te begeleiden.

Schrijf je vandaag nog in en word één jaar lang persoonlijk begeleid door een digitale marketing expert

Let's connect

Op zoek naar extra tips of nieuws?
Volg ons zeker op onze socials.

Deze klanten gingen je voor

FD-Plantyn-Logo
FD-ZooAntwerpen-Logo
FD-Knokke-Logo
FD-6D-Logo
FD-Karcher-Logo