fbpx

LAUNCH PROMO EINDIGT OP 18 DECEMBER ------------- GRIJP JE KANS!

Workshop

Branding fundamentals

Tijdens een strategische workshop worden de fundamenten van een merk op een hands-on manier in kaart gebracht. Na afloop vind je hiervan een hand-out van de besproken elementen waaraan je in de toekomst jouw merkidentiteit kan aftoetsen.

Inhoud van de workshop: branding

1. Merkbelofte

Doel: definieer de kernwaarden en belofte van je merk aan de doelgroep.

Inhoud: identificatie van de unieke waardepropositie en de emotionele connectie die je merk biedt.

 

2. Doelgroep

Doel: begrijp wie de doelgroep is en hoe je merk zich daarin positioneert.

Inhoud: segmentatie van de doelgroep, analyse van concurrenten, en bepalen van differentiërende factoren.

 
 

3. Persoonlijkheid

Doel: geef je merk een menselijke eigenschap en karakter.


Inhoud:
identificatie van de kenmerkende persoonlijkheidstrekken en waarden van je merk.

 

4. Archetype

Doel: begrijp je merk vanuit een archetypische context.


Inhoud:
identificatie van het dominante archetypische karakter dat je merk vertegenwoordigt (bv. held, rebel, wijze).

 

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering om je merk op de markt te brengen.

Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

 

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat je merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.

Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

 

5. Persona’s

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.

Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de reis die de klant maakt tijdens het kopen van jouw product.

 

1. Merkbelofte

Doel: definieer de kernwaarden en belofte van het merk aan de doelgroep.
Inhoud: identificatie van de unieke waardepropositie en de emotionele connectie die het merk biedt.

2. Doelgroep

Doel: begrijp wie de doelgroep is en hoe het merk zich daarin positioneert.
Inhoud: segmentatie van de doelgroep, analyse van concurrenten, en bepalen van differentiërende factoren.

3. Persoonlijkheid

Doel: geef het merk een menselijke eigenschap en karakter.
Inhoud: identificeer de kenmerkende persoonlijkheidstrekken en waarden van het merk.

4. Archetype

Doel: begrijp het merk vanuit een archetypische context.
Inhoud: identificatie van het dominante archetypische karakter dat het merk vertegenwoordigt (bv. held, rebel, wijze).

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

Doel van de branding workshop:

Deze branding workshop helpt je bij het creëren en versterken van de merkidentiteit van je bedrijf of organisatie. Door de grondige verkenning van de genoemde elementen kan je een duidelijk en samenhangend beeld van je merk ontwikkelen, waardoor je beter in staat bent om effectieve branding strategieën te implementeren en de merkloyaliteit te vergroten.

 

Na afloop van de workshop beschik je over een strategische blauwdruk van je merkidentiteit, die als leidraad zal dienen voor al jouw toekomstige marketinginspanningen.

Meer dan 7 jaar trainer

in online marketing opleidingen

Ik ben docent Digitale Marketing in het Google Digitaal Atelier, SBM opleidingen & Syntra, goed voor meer dan 180 opleidingsdagen per jaar.

Sinds 3 jaar ben ik trainer in het GDA waarin we jaarlijks meer dan 10.000 personen trainen in meer dan 24 workshops omtrent digital marketing.

Via SBM opleidingen ben ik gestart in het geven van interactieve workshops in Digital marketing, zoals GAds, FB ads, GAnalytics …

Via het erkend opleidingsinstituut Syntra West leid ik voonamelijk medewerkers en bedrijfsleiders van kleine en middelgrote ondernemingen op in Google Ads en Google Analytics.

Vanuit mijn passie voor digitale marketing richtte ik in 2014 het marketingbureau Yellow Stripes op. Samen met mijn team helpen we bedrijven in verschillende sectoren om hun specifieke doelen te behalen.

Je bent aan het juiste adres als:

  • Het tijd is om jouw digitale marketing zelf in handen te nemen
  • Groei onder jouw teamleden een prioriteit is
  • Digitale marketingtaal soms als chinees klinkt en een vertaalboekje geen soelaas brengt
  • Insights uit jouw sector jouw pushen om beter te zijn
  • De Googleplatformen jouw nieuwe speeltuin mogen worden.

Klaar om van start te gaan?

Neem deel aan deze workshop

Schrijf je nu in om deel te nemen aan deze workshop.

Vraagteken-FrederikDelfosse

Start je reis doorheen digitale marketing en groei! De wereld van digitale marketing wacht op je, en ik sta klaar om je hierin te begeleiden.

Grijp je kans en word één jaar lang begeleid door een digitale marketing expert

Let's connect

Op zoek naar extra tips of nieuws?
Volg ons zeker op onze socials.

Deze klanten gingen je voor

FD-Plantyn-Logo
FD-ZooAntwerpen-Logo
FD-Knokke-Logo
FD-6D-Logo
FD-Karcher-Logo