fbpx

Workshop

Data fundamentals

Tijdens deze workshop gaan we dieper in op adverteren via Google Ads (voorheen Google AdWords). Je zal leren hoe je een Google Ads-account moet opzetten, de verschillende instellingen moet configureren en hoe je dit kan koppelen aan Google Analytics 4 voor betere meetbaarheid. We zullen ook praktisch aan de slag gaan door het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek, het schrijven van effectieve advertentieteksten en het opzetten van de eerste Google Ads-campagne.

 

Inhoud van de workshop: Google Ads

1. Google Ads

We begeleiden jou bij het aanmaken van een Google Ads-account, waarbij we de basisconfiguraties doorlopen.

2. Instellingen

Je zal leren hoe je campagne-instellingen kan aanpassen, doelgroepen kunnen definiëren en budgetten kunnen beheren.

3. Koppeling GA4

Je demonstreren hoe Google Ads gekoppeld kan worden aan Google Analytics 4 om betere inzichten te verkrijgen in advertentieprestaties en gebruikersgedrag.

4. Zoekwoordenonderzoek

Je zal leren hoe je een grondig zoekwoordenonderzoek kunt uitvoeren om relevante zoekwoorden te identificeren die overeenkomen met hun aanbod en doelgroep.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

6. Campagnes opzetten

Je zal stap voor stap begeleiding krijgen bij het opzetten van jouw eerste Google Ads-campagne, inclusief het selecteren van zoekwoorden, biedingen instellen en advertenties maken.

 

5. Advertenties schrijven

We bespreken best practices voor het schrijven van effectieve advertentieteksten die de aandacht van potentiële klanten trekken en hen aanmoedigen tot actie.

1. Merkbelofte

Doel: definieer de kernwaarden en belofte van het merk aan de doelgroep.
Inhoud: identificatie van de unieke waardepropositie en de emotionele connectie die het merk biedt.

2. Doelgroep

Doel: begrijp wie de doelgroep is en hoe het merk zich daarin positioneert.
Inhoud: segmentatie van de doelgroep, analyse van concurrenten, en bepalen van differentiërende factoren.

3. Persoonlijkheid

Doel: geef het merk een menselijke eigenschap en karakter.
Inhoud: identificeer de kenmerkende persoonlijkheidstrekken en waarden van het merk.

4. Archetype

Doel: begrijp het merk vanuit een archetypische context.
Inhoud: identificatie van het dominante archetypische karakter dat het merk vertegenwoordigt (bv. held, rebel, wijze).

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

Doel van de workshop

Het doel van deze workshop is om jou vertrouwd te maken met het Google Ads-platform en hen de tools te bieden om succesvolle online advertentiecampagnes op te zetten. Je zal in staat zijn om doelgerichte campagnes te creëren die aansluiten bij jouw doelgroep en zakelijke doelen.


Na afloop van deze workshop zal je jouw eerste Google Ads-campagne hebben gelanceerd en zal je beschikken over de vaardigheden om hun advertentiestrategie verder te optimaliseren en te ontwikkelen.



Meer dan 7 jaar trainer

in online marketing opleidingen

Ik ben docent Digitale Marketing in het Google Digitaal Atelier, SBM opleidingen & Syntra, goed voor meer dan 180 opleidingsdagen per jaar.

Sinds 3 jaar ben ik trainer in het GDA waarin we jaarlijks meer dan 10.000 personen trainen in meer dan 24 workshops omtrent digital marketing.

Via SBM opleidingen ben ik gestart in het geven van interactieve workshops in Digital marketing, zoals GAds, FB ads, GAnalytics …

Via het erkend opleidingsinstituut Syntra West leid ik voonamelijk medewerkers en bedrijfsleiders van kleine en middelgrote ondernemingen op in Google Ads en Google Analytics.

Vanuit mijn passie voor digitale marketing richtte ik in 2014 het marketingbureau Yellow Stripes op. Samen met mijn team helpen we bedrijven in verschillende sectoren om hun specifieke doelen te behalen.

Je bent aan het juiste adres als:

  • Het tijd is om jouw digitale marketing zelf in handen te nemen
  • Groei onder jouw teamleden een prioriteit is
  • Digitale marketingtaal soms als chinees klinkt en een vertaalboekje geen soelaas brengt
  • Insights uit jouw sector jouw pushen om beter te zijn
  • De Googleplatformen jouw nieuwe speeltuin mogen worden.

Klaar om van start te gaan?

Neem deel aan deze workshop

Schrijf je nu in om deel te nemen aan deze workshop.

Vraagteken-FrederikDelfosse

Registreer je nu en start je reis doorheen digitale marketing en digitale groei! 

De wereld van digitale marketing wacht op je, en ik sta klaar om je hierin te begeleiden.

Schrijf je vandaag nog in en word één jaar lang persoonlijk begeleid door een digitale marketing expert

Let's connect

Op zoek naar extra tips of nieuws?
Volg ons zeker op onze socials.

Deze klanten gingen je voor

FD-Plantyn-Logo
FD-ZooAntwerpen-Logo
FD-Knokke-Logo
FD-6D-Logo
FD-Karcher-Logo