fbpx

Workshop

Analyse
fundamentals

Tijdens deze workshop gaan we dieper in op het gebruik van geavanceerde analyse- en tracking tools om waardevolle inzichten te verkrijgen en te gebruiken voor het optimaliseren van digitale marketingstrategieën. We introduceren Looker Studio en we zullen tracking verbeteren in Google Analytics 4 met behulp van Google Tag Manager. We zullen specifiek ingaan op het instellen van conversietracking voor Google Ads en diverse sociale media marketing platforms, zoals Meta (voorheen Facebook), LinkedIn, en meer.

 

Inhoud van de workshop: analyses opbouwen

1. Looker Studio

Je krijgt een overzicht van Looker Studio als een krachtig zakelijk inzicht platform. We zullen de interface verkennen en de basisfunctionaliteiten behandelen.

 

2. Meetplan implementeren

Je leert hoe je het meetplan dat in onderwerp drie is opgesteld, kan implementeren in Looker Studio. Dit omvat het instellen van metingen en KPI’s voor geavanceerde rapportage.

 

3. Schermanalyse

We bespreken het belang van scherm- of paginabezoek analyse om gebruikersgedrag beter te begrijpen en gebruikers stromen te optimaliseren.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

5. Conversietracking 

We demonstreren hoe je conversietracking kan opzetten voor Google Ads-campagnes maar ook voor sociale media. Waardoor je waardevolle gegevens kan verzamelen over de effectiviteit van jouw advertenties.

4. Google Tag Manager

 Je krijgt een inleiding tot Google Tag Manager en leert hoe je tags, triggers en variabelen kunt configureren om geavanceerde gebeurtenis tracking in te stellen.

 

1. Merkbelofte

Doel: definieer de kernwaarden en belofte van het merk aan de doelgroep.
Inhoud: identificatie van de unieke waardepropositie en de emotionele connectie die het merk biedt.

2. Doelgroep

Doel: begrijp wie de doelgroep is en hoe het merk zich daarin positioneert.
Inhoud: segmentatie van de doelgroep, analyse van concurrenten, en bepalen van differentiërende factoren.

3. Persoonlijkheid

Doel: geef het merk een menselijke eigenschap en karakter.
Inhoud: identificeer de kenmerkende persoonlijkheidstrekken en waarden van het merk.

4. Archetype

Doel: begrijp het merk vanuit een archetypische context.
Inhoud: identificatie van het dominante archetypische karakter dat het merk vertegenwoordigt (bv. held, rebel, wijze).

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

Doel van de analyse workshop

Het doel van deze workshop is om jouw deelnemers in staat te stellen diepgaande inzichten te verkrijgen in hun digitale marketingprestaties. Door het gebruik van geavanceerde tracking tools zoals Lookerstudio en Google Tag Manager zal je betere beslissingen nemen en jouw marketingstrategieën optimaliseren op basis van real-time gegevens.


Na afloop van deze workshop zal je beschikken over de vaardigheden om complexe data-analyses uit te voeren en conversietracking in te stellen voor verschillende marketingkanalen, waardoor je jouw digitale marketing prestaties kan verbeteren en jouw groei kan stimuleren.


Meer dan 7 jaar trainer

in online marketing opleidingen

Ik ben docent Digitale Marketing in het Google Digitaal Atelier, SBM opleidingen & Syntra, goed voor meer dan 180 opleidingsdagen per jaar.

Sinds 3 jaar ben ik trainer in het GDA waarin we jaarlijks meer dan 10.000 personen trainen in meer dan 24 workshops omtrent digital marketing.

Via SBM opleidingen ben ik gestart in het geven van interactieve workshops in Digital marketing, zoals GAds, FB ads, GAnalytics …

Via het erkend opleidingsinstituut Syntra West leid ik voonamelijk medewerkers en bedrijfsleiders van kleine en middelgrote ondernemingen op in Google Ads en Google Analytics.

Vanuit mijn passie voor digitale marketing richtte ik in 2014 het marketingbureau Yellow Stripes op. Samen met mijn team helpen we bedrijven in verschillende sectoren om hun specifieke doelen te behalen.

Je bent aan het juiste adres als:

  • Het tijd is om jouw digitale marketing zelf in handen te nemen
  • Groei onder jouw teamleden een prioriteit is
  • Digitale marketingtaal soms als chinees klinkt en een vertaalboekje geen soelaas brengt
  • Insights uit jouw sector jouw pushen om beter te zijn
  • De Googleplatformen jouw nieuwe speeltuin mogen worden.

Klaar om van start te gaan?

Neem deel aan deze workshop

Schrijf je nu in om deel te nemen aan deze workshop.

Vraagteken-FrederikDelfosse

Registreer je nu en start je reis doorheen digitale marketing en digitale groei! 

De wereld van digitale marketing wacht op je, en ik sta klaar om je hierin te begeleiden.

Schrijf je vandaag nog in en word één jaar lang persoonlijk begeleid door een digitale marketing expert

Let's connect

Op zoek naar extra tips of nieuws?
Volg ons zeker op onze socials.

Deze klanten gingen je voor

FD-Plantyn-Logo
FD-ZooAntwerpen-Logo
FD-Knokke-Logo
FD-6D-Logo
FD-Karcher-Logo