fbpx

Digital marketeer - Expert: Google Ads

Volg deze opleiding met workshops en u leert SEA. Van a tot z! Ook wat Google u niet vertelt! Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen.

U wilt starten met betalende Google advertenties (SEA) en daarbij elke euro efficiënt besteden. U wilt scoren met conversies en interacties op uw website om uw doelen te halen. U wilt uw websitebezoekers of advertentie-klikkers blijven activeren om geen enkele lead onbenut te laten.

Volg deze opleiding en u leert SEA. Van a tot z! U gaat aan de slag met:

  • Het opzetten van uw Google Account, het biedingssysteem en de type campagnes
  • De structuur van Google Ads, zoekwoordenonderzoek, advertenties en extensies
  • De verschillende biedingsstrategieën en het meten van conversies via Google Tag Manager
  • Remarketing met het See-Think-Do-Care (STDC) model van Google
  • Het opmaken van rapporten om uw campagnes te verbeteren.

En, oh ja! We leren u ook wat Google u niet zal vertellen. Het Google algoritme heeft voor uw trainer geen geheimen. Zo gaat u nog succesvoller aan de slag met Google Ads!

1. Merkbelofte

Doel: definieer de kernwaarden en belofte van het merk aan de doelgroep.
Inhoud: identificatie van de unieke waardepropositie en de emotionele connectie die het merk biedt.

2. Doelgroep

Doel: begrijp wie de doelgroep is en hoe het merk zich daarin positioneert.
Inhoud: segmentatie van de doelgroep, analyse van concurrenten, en bepalen van differentiërende factoren.

3. Persoonlijkheid

Doel: geef het merk een menselijke eigenschap en karakter.
Inhoud: identificeer de kenmerkende persoonlijkheidstrekken en waarden van het merk.

4. Archetype

Doel: begrijp het merk vanuit een archetypische context.
Inhoud: identificatie van het dominante archetypische karakter dat het merk vertegenwoordigt (bv. held, rebel, wijze).

7. Marktbenadering

Doel: bepaal de strategische benadering voor het op de markt brengen van het merk.
Inhoud: ontwikkeling van marketing- en communicatiestrategieën, inclusief online en offline kanalen.

6. Merkverhaal

Doel: creëer een betekenisvol verhaal dat het merk onderscheidt en de merkidentiteit versterkt.
Inhoud: het ontwikkelen van een samenhangend en aantrekkelijk merkverhaal dat emoties en betrokkenheid opwekt.

5. Doelgroep

Doel: krijg diepgaand inzicht in de behoeften, wensen en gedragingen van de doelgroep.
Inhoud: het opstellen van gedetailleerde persona’s en het analyseren van de klantreis.

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Voor wie de communicatie en marketing in zijn/haar bedrijf of zaak verzorgt. Voor wie Google advertentiecampagnes wil opzetten, monitoren en bijsturen. En daarbij makkelijk tot 40% op zijn budget wil besparen.

 

Je bent aan het juiste adres als:

  • Het tijd is om jouw digitale marketing zelf in handen te nemen
  • Groei onder jouw teamleden een prioriteit is
  • Digitale marketingtaal soms als chinees klinkt en een vertaalboekje geen soelaas brengt
  • Insights uit jouw sector jouw pushen om beter te zijn
  • De Googleplatformen jouw nieuwe speeltuin mogen worden.

Deze klanten gingen je voor

FD-Plantyn-Logo
FD-ZooAntwerpen-Logo
FD-Knokke-Logo
FD-6D-Logo
FD-Karcher-Logo

Hoe ziet het programma van deze opleiding eruit?

Welkom bij ons uitgebreide Digitale Marketing Groei-traject ! Hieronder vind je  een overzicht van de negen waardevolle workshops die we aanbieden om uw digitale marketingvaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Klik op de links om meer te leren over elk onderwerp: 

U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube,…

U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.

U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.

U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.

U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.

U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.

U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.

U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.

U leert werken met het STDC-model van Google om uw campagnes op punt te stellen. Hierbij leert u werken met de verschillende biedingsopties.

U leert werken met Google Tag Manager om interacties met uw website om te zetten in Google Ads conversies, zoals het afspelen van een video, klikken op een telefoonnummer, verzenden van een formulier, …

U leert werken met Google Ads doelgroepen. Hierbij leren we u hoe u gebruik kunt maken van remarketing op basis van websitebezoeken, uw eigen klantendatabase, YouTubegebruikers, vergelijkbare doelgroepen, …

U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

  • 1.

    SETUP

    U leert uw Google Ads profiel te beheren en de juiste koppelingen te maken met Google Search Console, Google Analytics, YouTube, …
  • 2.

    BIEDINGSSYSTEEM

    U krijgt inzicht in het biedingssysteem, zodat u weet op welke vlakken u moet ingrijpen om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen.
  • 3.

    ZOEKWOORDENONDERZOEK

    U leert werken met de zoekwoordplanner en hoe u via zoekwoordopties het juiste verkeer naar uw website kan aantrekken.
  • 4.

    CAMPAGNES & ADVERTENTIEGROEPEN

    U leert campagnes opzetten in het zoek- & displaynetwerk. Hierbij bespreken we uitgebreid de structuur van Google Ads en hoe u het best uw campagnes opbouwt.

  • CAMPAGNES OPZETTEN. U leert campagnes op te zetten in het zoek- & displaynetwerk. Daarnaast bespreken we ook hoe u activerende advertenties kan opmaken.
  • CONVERSIES. U leert werken met conversies en hoe u deze op uw website kan tracken via Google Tag Manager.
  • DOELGROEPEN. U leert werken met doelgroepen & remarketing. We bespreken de verschillende mogelijkheden tot heractivatie van uw doelgroep.
  • ANALYSE & RAPPORTAGE. U leert werken met rapporten en krijgt inzicht in de veiling. Hierdoor optimaliseert u uw campagnes en verslaat u uw concurrenten.
  • GEDEELDE BUDGETTEN. U leert werken met gedeelde budgetten zodat uw campagnes maximaal worden ingezet in het Google Ads netwerk.
  • BIEDINGSOPTIES & STDC-MODEL. U leert werken met het STDC-model van Google om uw campagnes op punt te stellen. Hierbij leert u werken met de verschillende biedingsopties.INTERACTIES & CONVERSIES. U leert werken met Google Tag Manager om interacties met uw website om te zetten in Google Ads conversies, zoals het afspelen van een video, klikken op een telefoonnummer, verzenden van een formulier, …
  • REMARKETING. U leert werken met Google Ads doelgroepen. Hierbij leren we u hoe u gebruik kunt maken van remarketing op basis van websitebezoeken, uw eigen klantendatabase, YouTubegebruikers, vergelijkbare doelgroepen, …
  • RAPPORTEN. U leert gebruik te maken van aangepaste rapporten in Google Ads.

Waar en wanneer gaat de opleiding door?

Deze opleiding is virtueel en het schema ziet er zo uit:

15

maart
09:00 – 12:00
12:30 – 15:30

22

maart

09:00 – 12:00
12:30 – 15:30

29

maart

09:00 – 12:00
12:30 – 15:30

Jouw coach,

Frederik Delfosse.

In mijn laatste 10 jaar in digitale marketing bouwde ik mijn eigen bureau uit en begeleidde ik 2500 bedrijven als trainer bij SBM, Syntra en Google Digitaal Atelier.

Gepassioneerd door digitale marketing help ik bedrijven beter te adverteren en meer inzicht te krijgen in data om hun bedrijfsdoelstellingen te behalen en groei te realiseren.

Nu wil ik JOU helpen door al mijn kennis en ervaring te delen via mijn online cursussen, coaching of open opleidingen.